ÚZKOST A STRES U DĚTÍ - POROZUMĚNÍ A PROSTŘEDKY PODPORY

Stres a úzkost u dětí narůstá, častěji se objevují deprese a pocity bezesmyslnosti a přibývá dětí, které obavy ochromují natolik, že nemají odvahu čelit běžným každodenním výzvám. Potřebují porozumění a podporu, aby se s úzkostí a stresem naučily pracovat.

Kurz pro všechny, kteří pracují s dětmi a dospívajícími - psychoterapeuty, psychology, sociální pracovníky a pedagogy. 

Jak rozumět úzkostnému prožívání a jeho dynamice, jak může úzkost nebo deprese sloužit jako adaptivní strategie, kdy stres vývoji pomáhá a kdy ho brzdí? Naučíte se, jak dětem pomoci vyznat se ve svých emocích a jak je účinně zvládat, proč je důležitá všímavost a jak ji rozvíjet, a jak dodávat dětem odvahu, kterou nutně potřebují, aby obstály v životních výzvách. Představíme vám efektivní techniky pro práci s emocemi a zvládání náročných situací a snižování stresové zátěže, které lze využít u malých i větších dětí a adolescentů.

TÉMATA:

  • PRINCIPY ADLEROVSKÉHO PŘÍSTUPU A VŠÍMAVOSTI VE VZTAHU K ÚZKOSTNÉMU PROŽÍVÁNÍ, vymezení pojmů individuální psychologie a dalších podpůrných teorií.

  • ÚZKOST JAKO ADAPTIVNÍ STRATEGIE. Zákonitosti kognitivního, emočního a sociálního vývoje ve vztahu k rozvoji úzkostných potíží. Praktické ukázky technik zmírňující úzkost.

  • ROLE EMOCÍ V ŽIVOTĚ ČLOVĚKA. Význam emocí, využití principu všímavosti k pocitům těla, emocím, myšlenkám. Projektivní techniky pro práci s emocemi.  

  • VÝZNAM STRESU V ŽIVOTĚ DĚTÍ. Možnosti vytváření vztahu s úzkostným dítětem, podpora spolupráce. Možnosti využití práce s chybou. Využití polyvagální teorie. Porozumění situacím, kdy dítě jedná ve stresu.

  • ZVYŠOVÁNÍ ODOLNOSTI A DODÁVÁNÍ ODVAHY. Principy komunikačních dovedností, které přispívají zvyšování odolnosti a dodávání odvahy. Praktické ukázky rozhovorů. Možnosti podpůrného nastavení.

  • PODPORA SOUNÁLEŽITOSTI A PRINCIPŮ DUŠEVNÍ POHODY VE SKUPINĚ

  • Vymezení životních hodnot a životních úkolů člověka, role ve skupině, základní psychické potřeby. Otázky a komunikační principy, které přispívají rozvoji duševní pohody. Práce s nevhodnými cíli chování.

NAUČÍTE SE:

  • Porozumět pojmům z oblasti stresových poruch v kontextu individuální psychologie a souvisejících přístupů - mindfulness nebo logoterapie. 

  • Porozumět osobní dynamice a pracovat s otázkami umožňujícími vhled. 

  • Budovat a rozvíjet vztah s úzkostným dítětem, podporovat spolupráci. 

  • Rozumět principům umožňujícím učit se novým dovednostem, prakticky využívat techniky ke zvládání náročných emocí a snižování stresu

  • Mluvit jazykem podpory a posilování odolnosti. 

  • Využívat vlastní zdroje pro zklidnění sebe a podporu druhých.

AKREDITACE: Akreditace MPSV v realizaci.

CENA: 3.600,- Kč bez DPH, 4.356,- Kč včetně 21% DPH. Částka platí při platbě do 31.12.2024.
CENA: 
4.400,- Kč bez DPH, 5.324,- Kč včetně 21% DPH. Částka platí při platbě od 1.1.2025.

DÉLKA: 16 hodin (dva dny)

KURZEM VÁS PROVEDOU: Mgr. Jitka Musilová, DiS.

TERMÍN:

Čt–Pá: 29.–30. 5. 2025 v Brně