Mgr. MAgdalena Valášková:
PODPORA VZTAHU K SOBĚ A ZAŽÍVÁNÍ SOUNÁLEŽITOSTI U TRANS* A NEBINÁRNÍCH DĚTÍ A DOSPÍVAJÍCÍCH
Téma duševní pohody a vhodných podmínek pro psychosociální vývoj trans a nebinárních dětí a dospívajících se dostává do povědomí profesionálů pracujících s dospívajícími.
Uvědomování si vlastní odlišnosti a otazníky ohledně místa ve společnosti může trans* a nebinární vést ke ztrátě odvahy, k vyhýbání se kontaktu se světem či s druhými a komplikovat začlenění do společnosti.
Kurz Magdaleny Valáškové nabízí informace potřebné k porozumění potřebám dětí, rodiny a školy. Naučíte se, jak dítě provázet a podporovat v uvědomování a prozkoumávání genderové identity, a současně rozvíjet v dalších kompetencích potřebných pro úspěšné začlenění do společnosti a naplnění potřeby sounáležitosti.
TÉMATA:
- Trans* a nebinární děti a studenti, jejich potřeby a zkušenosti při začleňování do společnosti
- Vývojové potřeby z pohledu vývojové psychologie v kontextu adleriánského přístupu
- Práce se rodinou a školou směřující k důvěře a porozumění potřebám dítěte
- Principy poradenské práce napomáhající procesu pozorování a objevování vztahu k vlastnímu tělu a prožívání genderové identity
- Metody sebepoznání zaměřené na práci s životním stylem, identifikace blokujících přesvědčení
- Rozvoj komunikačních dovedností, formulování cílů, potřeb a emocí
- Dodávání odvahy a podpora k aktivnímu životnímu postoji, navazování vztahů a zapojování se, práce se zdroji
NAUČÍTE SE:
- Znát a zohledňovat v poradenské práci specifické potřeby cílové skupiny, nabízet citlivý a respektující přístup, systematicky budovat vztah a prostor pro přijetí. Rozumět možným vlivům trans* a nebinární identity na soubor přesvědčení o sobě a světě.
- Vytvářet bezpečný rámec spolupráce a nabízet cíle odpovídající věku a vývojovým možnostem dítěte/dospívajícího, adresovat vhodná témata a získat zájem dítěte či studenta s ohledem na věk a vývojové potřeby.
- Navazovat dialog velmi senzitivně, postupovat citlivě a opatrně, akceptovat, nehodnotit a se sdělovaným obsahem pracovat tak, abychom napomáhali uvědomování a současně nevnášeli vlastní materiál.
- Získat spolupráci rodiny, umět podpořit členy rodinného systému, podporovat vztahy, pracovat s pozitivní budoucností.
- Pracovat se školou, vytvořit bezpečné prostředí, reagovat na nejčastější výzvy.
- Dle věku využívat bezpečný prostor vznikající mezi terapeutem a klientem pro podporu a korekci blokujících přesvědčení, podporovat sebepoznání a prozkoumávání vlastní identity, vyjadřování potřeb a emocí.
- Identifikovat zdroje, dodávat odvahu, budovat pozitivní přesvědčení o sobě i světě a podporovat rozvoj směřující k dosahování sounáležitosti a identifikace vlastního místa ve společnosti.
AKREDITACE: MPSV ČR pod č.: A2024/0588-SP
CENA: 3.600,- Kč bez DPH, 4.356,- Kč včetně 21% DPH. Částka platí při platbě do 31.12.2024.
CENA: 4.400,- Kč bez DPH, 5.324,- Kč včetně 21% DPH. Částka platí při platbě od 1.1.2025.
DÉLKA: 16 hodin (2 vzdělávací dny)
KURZEM VÁS PROVEDE: Mgr. Magdalena Valášková
TERMÍN: 5. – 6. 11. 2025