KOMUNIKAČNÍ MAPA: KOMUNIKACE A ŘEŠENÍ KRIZOVÝCH SITUACÍ S KLIENTY
Naučte se rozpoznávat, co stojí za problémy v komunikaci, a najděte ten správný způsob komunikace pro danou situaci tak, aby směřovala ne ke konfliktu, ale ke spolupráci.
Kurz je určen všem, kteří ve své práci komunikují s klienty.
G. Hugh Allred pojmenoval čtyři komunikační typy. My jsme se jeho nápadem nechali inspirovat, přidali jsme naše zkušenosti a připravili kurz, kde se budeme společně učit vidět potřeby schované za chováním a najít způsob komunikace, který bude směřovat ke spolupráci. Budeme trénovat komunikační postupy, které pomáhají klientům nahlížet na problém z více úhlů a vhodně kladenými otázkami umožní vhled, na jehož základě může dojít ke změnám dosavadního chování.
TÉMATA:
PRINCIPY INDIVIDUÁLNÍ PSYCHOLOGIE A JEJICH VYUŽITÍ PŘI PRÁCI S KLIENTY. Představíme základní principy individuální psychologie – pocit sounáležitosti, tvořivost a prosociální orientaci člověka, subjektivní přesvědčení, cíle chování a metody dosahování cílů. Základní potřeby v oblasti sociálního kontaktu z pohledu individuální psychologie.
KOMUNIKAČNÍ MODELY, BLOKY A TYPY. Ukážeme si, co je to vertikální a horizontální komunikace a jaké jsou její důsledky. Budeme se učit rozumět tomu, proč si někdy nerozumíme – jaké bloky se v komunikaci objevují a proč.
DYNAMIKA MEZILIDSKÝCH INTERAKCÍ. Podíváme se na dynamiku mezilidských interakcí optikou individuální psychologie. Představíme si čtyři komunikační typy podle G. Hugha Allreda. Ukážeme si, co stojí za problémovými situacemi v komunikaci, jaké potřeby tyto situace sytí. Naučíte se, jak tyto potřeby odhalit a jaké intervence a preventivní strategie pro změnu komunikačního rámce využít.
EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE. Základem efektivní komunikace je atmosféra spolupráce. Budeme se učit, jak ji navodit a využít pro funkční komunikaci, jak vypadá efektivní komunikace v řešení problémových situací, jak sdělovat citlivý obsah. Představíme devět postojů pro zdravou komunikaci.
OSOBNÍ KOMUNIKAČNÍ STYL. Během kurzu budou mít účastníci možnost nahlédnout a reflektovat svůj osobní komunikační styl a pracovat i sami se sebou. Budeme pracovat s emocemi a rozvíjet všímavost vůči vlastním emočním a myšlenkovým pochodům.
TRÉNINK KOMUNIKAČNÍCH SITUACÍ. Hraní rolí, modelové situace s využitím kazuistik účastníků.
KAZUISTIKY. Sdílení zkušeností a příklady dobré i špatné praxe.
NAUČÍTE SE:
-
Rozpoznat cíle klienta v komunikaci – kdy na sebe strhává pozornost, bojuje o moc, trestá a mstí se, nebo si drží odstup.
-
Reflektovat své osobní komunikační vzorce, odhalit případné komunikační bloky nebo fauly.
-
Využívat komunikaci jako prostředek k budování vztahu s klienty, aktivně používat komunikační postupy a techniky, které umožňují zažívat pocit sounáležitosti.
-
Efektivně postupovat při řešení problémů, motivovat ke spolupráci sebe i klienty.
-
Nastavovat intervenční a preventivní strategie pro zvládání problémových situací v komunikaci s klientem.
-
Pracovat se svými emocemi a rozvíjet všímavost k vlastním emočním a myšlenkovým procesům.
TERMÍNY: 9. – 10. 6. 2025
12. – 13. 11. 2025
Místo konání: Mansio, Brno
AKREDITACE: MPSV ČR pod č.: A2024/0578-SP
CENA: 4.400,- Kč bez DPH, 5.324,- Kč včetně 21% DPH.
DÉLKA: 16 hodin (2 dny)
KURZEM VÁS PROVEDE: Mgr. Simona Hybšová

